У Дрогобичі підняття тарифів на житлово-комунальні послуги відбулося незаконно

“Дрогобицька громада” змушує владу не порушувати законів. Коли Микола Гук йшов до влади, то у своїй передвиборчій програмі зобов’язувався служити дрогобицькій громаді. На жаль, люди побачили, що він не тільки не виконує своїх зобов’язань, а й ущемляє права дрогобичан, погіршує умови їхнього проживання. І мова йде не лише про незадовільні дороги в місті, про що не говорить хіба що лінивий, а й, скажімо, про підняття тарифів на житлово-комунальні послуги.

Ми вже писали про те, що громадська організація “Дрогобицька громада” провела експертизу підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги й з’ясувала, що в окремих випадках вони підвищені на 30-50 відсотків, тобто люди змушені платити на третину-половину більше фактично наданих послуг.

З іншого боку, як видно з наслідків цієї громадської експертизи, у житлово-комунальній сфері Дрогобича твориться казна що. І справа, мабуть, не в тому, що заступник мера Богдан Бах виявився не на своєму місці. Ми застерігали мера в одній з публікацій “Тустані” ще до призначення Богдана Баха на цю посаду. Можна гарно грати в теніс, бути хорошою людиною – але виявитися нефахівцем своєї справи. Аналогічно можна сказати і про керівників департаменту, який відповідає за роботу житлово-комунальної сфери. А все – від непрофесіоналізму самого Миколи Гука, який на відповідальні посади призначає нефахових людей. Може, досить знущатися над дрогобичанами і піти з посади, визнавши свою нездатність керувати Дрогобичем?
Пропонуємо вашій увазі висновки та пропозиції комісії, яка проводила громадську експертизу щодо надання житлово-комунальних послуг мешканцям Дрогобича, а також коментарі до цього документу голови Дрогобицького міського об’єднання громадських організацій “Дрогобицька громада” Богдана Юзефіва.

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ

Дрогобицького міського об’єднання громадських організацій “Дрогобицька громада” стосовно усунення порушення вимог чинного законодавства під час прийняття та виконання нормативно-правових актів щодо надання житлово-комунальних послуг мешканцям м.Дрогобича, виявлених при проведенні громадської експертизи

В результаті здійснення експертизи з приводу дотримання виконавчими органами Дрогобицької міської ради вимог чинного законодавства під час прийняття та виконання нормативно-правових актів щодо надання житлово-комунальних послуг встановлено наступне:

1. Згідно рішень виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 24.06.2009 р. за № 167 та 17.09.2009 р. за № 281 про впровадження та затвердження тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення м.Дрогобича, виконавчий комітет керувався Постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 р. за № 560 “Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”. Оскільки на момент прийняття вищезазначених рішень виконкому Дрогобицької міської ради Постанова КМУ від 12.07.2005 р. № 560 втратила чинність, вказані рішення, а, отже, і затверджені тарифи, не відповідають чинному законодавству.

2. При ознайомленні з документами в БУ-1, БУ-2, БУ-3 щодо формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій виявлено, що будинкові управи повністю ігнорували вимоги Постанови КМУ від 20.05.2009 р. № 529, а саме:

а) тарифи розраховувались фактично на основі нечинної Постанови КМУ № 560 від 12.07.2005 р.;
б) не проводились громадські слухання, на яких виконавці послуг доводили б розрахунки тарифів та їх перелік за кожним будинком до споживачів та узгоджували їх, як передбачено діючою Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 р.;
в) розрахунок тарифів не проводився побудинково залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг;
г) не проведено 100-відсоткового заключення договорів про надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій згідно Постанови КМУ № 529;
д) неналежно проведено роботу з суб’єктами підприємницької діяльності щодо заключення договорів про відшкодування витрат, пов’язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій.

3. Слід зазначити, що відсутні нормативно-правові акти стосовно закріплення за будинками прибудинкової території, а це впливає на розрахунок тарифу з прибирання прибудинкової території, який складає значний відсоток в загальній вартості послуг.

4. В будинкових управах відсутні нормативно-технічні документи, які б підтверджували загальну площу території, на яку нараховується земельний податок. Неналежно впорядковується площа земель будинкових управ у результаті створення ОСББ.

5. Незадовільно ведеться облік наданих послуг мешканцям будинків, за які проводиться оплата.

6. Розрахунок вартості послуг не контролюється економічними службами Департаменту міського господарства, хоча згідно з Положенням про Департамент будинкові управи підзвітні та підконтрольні йому.

7. Виконавчими органами Дрогобицької міської ради ігнорується звернення громадян про впорядкування відносин з будинковими управами щодо надання послуг згідно вимог чинного законодавства (наприклад, звернення мешканців будинків № 15 на вулиці Володимира Великого, № 27 на вулиці Стрийській).

КОМІСІЯ ПРОПОНУЄ:

1. Відмінити рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 24.06.2009 р. № 167 і № 281 від 17.09.2009 р. про впровадження тарифів та їх затвердження на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення м.Дрогобича як такі, що не відповідають вимогам чинного законодавства.

2. Міському голові п.М.Гуку забезпечити безумовне виконання та дотримання вимог Постанови КМУ від 20.05.2009 р. № 529.

3. Міському голові п.М.Гуку дати об’єктивну оцінку правомірності дій посадових осіб Дрогобицької міської ради та підпорядкованих їй будинкових управ стосовно прийняття та виконання нормативно-правових актів щодо надання житлово-комунальних послуг мешканцям м.Дрогобича.

4. Результати проведення громадської експертизи, а також заходи щодо усунення виявлених порушень довести до відома громади м.Дрогобича.

ГОЛОВА ДМОГО “ДРОГОБИЦЬКА ГРОМАДА” Б.ЮЗЕФІВ
ЧЛЕН РАДИ ДМОГО “ДРОГОБИЦЬКА ГРОМАДА” А.ВАСІНА

Прокоментувати цей документ я попросив голову Дрогобицького міського об’єднання громадських організацій “Дрогобицька громада” Богдана Юзефіва.

– Згідно розпорядження міського голови, – каже він, – було створено комісію, яка мала би сприяти проведенню громадської експертизи з питань надання житлово-комунальних послуг. Очолював комісію заступник міського голови п.Бах, члени комісії – заступник директора департаменту п.Дякон і представник департаменту, юрист п.Лужецька, а також члени нашої громадської організації Юзефів і Васіна. Ми повинні були до 10 червня закінчити роботу і представити рекомендації п.Гуку. Були певні обставини, неузгодженості, і ми закінчили роботу 14 червня. Надали висновки і пропозиції. Станом на сьогоднішній день (інтерв’ю було дане 17 червня – А.В.) зворотньої реакції нема.

– В чому полягає суть Вашої позиції?

– Ми чітко визначили, що тарифи на житлово-комунальні послуги, які були затверджені відповідними рішеннями Дрогобицького виконавчого комітету, вважаються невідповідними до чинного законодавства. І мова не йде про суто формальні порушення. Доходило до того, що деякі представники будинкових управ могли за один день провести до двадцяти зборів – від Стрийської, 3 до Стрийської, 443.Це реально?І навіть у деяких протоколах є посилання на стару постанову, зокрема, № 560 Кабміну. Але головне, що розрахунок тарифів не проводився побудинково. Це найстрашніша ситуація. Коли подивитися розрахунки, то один дрогобичанин платить за другого дрогобичанина. ЖЕКи привели все до одного квадратного метра по підприємству і пізніше зробили собі розрахунок ніби побудинково. Але коли взяти розрахунки згідно діючої Постанови Кабміну № 529, то кожний будинок мав би окремо свій тариф. Коли ми зробили приблизні свої розрахунки, то тарифи по деяких будинках сьогодні на 30-40 відсотків завищені. А будинкові управи повинні були представити цей розрахунок, і тоді люди могли б, мабуть, визначити, що їх у деяких питаннях просто обдурюють.

– Які ще невідповідності з чинним законодавством вдалося виявити?

– Дві основні речі, які впливають на тариф, – це освітлення місць загального користування і прибудинкова територія. Коли почали розбиратися по прибудинковій території, ні за одним будинком у місті вона не закріплена. Як рахують і за що рахують прибирання у місті – ніхто не розуміє. За що ми платимо? Ось за освітлення, за прибудинкову територію, за нашими підрахунками, тарифи завищені по окремих будинках на 30-50 відсотків. Ніде не видно періодичності надання послуг, структури тарифів. У жодній будинковій управі не можна було визначити факту надання послуг.

– На що Ви сподіваєтесь у кінцевому результаті?

– Ми не те що сподіваємось, а можемо констатувати, що підняття тарифів відбулося зовсім незаконно. Дані рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради повинні бути відмінені. Має бути проведена робота з провадження тарифів на обслуговування будинків і прибудинкових територій – так, як передбачає на сьогодні діюча Постанова Кабінету Міністрів Україну. Всі тоді будуть знати свої правила гри: надавач послуг, споживач послуг. Всі будуть знати, хто за що відповідає і яка реальна оплата за ці послуги.

– А якщо Микола Гук не відмінить рішення?

– Якщо Микола Гук не відмінить рішення, ми змушені будемо звертатися в прокуратуру, адже це є порушення чинного законодавства.

– Але Ви свого часу вже зверталися в прокуратуру, що Микола Гук не дав відповіді на звернення “Дрогобицької громади”.

– Прокурор уже вніс протест по цьому питанню. Але, на жаль, на сьогоднішній день ми не проінформовані про рішення Дрогобицької міської ради щодо протесту, внесеного прокурором.

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

Отже, можемо зробити певні висновки. Складається враження, що у Дрогобицькій міській раді свідомо йдуть на порушення чинного законодавства. Або Микола Гук підібрав слабких юристів, які без тями візують незаконні рішення виконкому, або це дійсно робиться свідомо, і мешканці Дрогобича переплачують за надані їм послуги чи взагалі платять за ті послуги, які їм не надані.
У цій ситуації Микола Гук повинен зробити серйозні висновки. У цивілізованих країнах людей, які в силу своїх професійних обов’язків просто зобов’язані дбати про дотримання чинного законодавства, звільняють з роботи за несумлінне, м’яко кажучи, ставлення до роботи, за яку їм платять гроші. Якщо цього не станеться, дрогобицька громада буде схильна вважати, що саме Микола Гук як міський голова за рахунок людей хоче розв’язати деякі господарські проблеми міста. Тоді “червону картку”, користуючись футбольною термінологією, слід показати самому мерові. Причому це мають зробити правоохоронні органи, не чекаючи наступних виборів.
З іншого боку, закрадається підозра, що якби не “Дрогобицька громада”, то прокуратура “не помітила” б порушення чинного законодавства в сфері тарифів на житлово-комунальні послуги. І тут, мабуть, справа не в непрофесіоналізмі прокурорів, а в чомусь іншому. Можливо, “Дрогобицькій громаді” слід зайнятися аналізом інших неправочинних актів, виданих Миколою Гуком? Але тоді навіщо у Дрогобичі прокуратура?
Хочемо нагадати прокуратурі, що, окрім усього іншого, Микола Гук не проводить звіти перед громадою, як це передбачено чинним законодавством. Нагадайте, будь ласка, Миколі Петровичу, аби він не порушував законів.

Анатолій Власюк

Джерело: Тустань

У ДРОГОБИЧІ ПІДНЯТТЯ ТАРИФІВ НА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ ВІДБУЛОСЯ НЕЗАКОННО

Дрогобицька громада” змушує владу не порушувати законів

Коли Микола Гук йшов до влади, то у своїй передвиборчій програмі зобов’язувався служити дрогобицькій громаді. На жаль, люди побачили, що він не тільки не виконує своїх зобов’язань, а й ущемляє права дрогобичан, погіршує умови їхнього проживання. І мова йде не лише про незадовільні дороги в місті, про що не говорить хіба що лінивий, а й, скажімо, про підняття тарифів на житлово-комунальні послуги.

Ми вже писали про те, що громадська організація “Дрогобицька громада” провела експертизу підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги й з’ясувала, що в окремих випадках вони підвищені на 30-50 відсотків, тобто люди змушені платити на третину-половину більше фактично наданих послуг.

З іншого боку, як видно з наслідків цієї громадської експертизи, у житлово-комунальній сфері Дрогобича твориться казна що. І справа, мабуть, не в тому, що заступник мера Богдан Бах виявився не на своєму місці. Ми застерігали мера в одній з публікацій “Тустані” ще до призначення Богдана Баха на цю посаду. Можна гарно грати в теніс, бути хорошою людиною – але виявитися нефахівцем своєї справи. Аналогічно можна сказати і про керівників департаменту, який відповідає за роботу житлово-комунальної сфери. А все – від непрофесіоналізму самого Миколи Гука, який на відповідальні посади призначає нефахових людей. Може, досить знущатися над дрогобичанами і піти з посади, визнавши свою нездатність керувати Дрогобичем?

Пропонуємо вашій увазі висновки та пропозиції комісії, яка проводила громадську експертизу щодо надання житлово-комунальних послуг мешканцям Дрогобича, а також коментарі до цього документу голови Дрогобицького міського об’єднання громадських організацій “Дрогобицька громада” Богдана Юзефіва.

ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ

Дрогобицького міського об’єднання громадських організацій “Дрогобицька громада” стосовно усунення порушення вимог чинного законодавства під час прийняття та виконання нормативно-правових актів щодо надання житлово-комунальних послуг мешканцям м.Дрогобича, виявлених при проведенні громадської експертизи

В результаті здійснення експертизи з приводу дотримання виконавчими органами Дрогобицької міської ради вимог чинного законодавства під час прийняття та виконання нормативно-правових актів щодо надання житлово-комунальних послуг встановлено наступне:

1. Згідно рішень виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 24.06.2009 р. за № 167 та 17.09.2009 р. за № 281 про впровадження та затвердження тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення м.Дрогобича, виконавчий комітет керувався Постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 р. за № 560 “Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”. Оскільки на момент прийняття вищезазначених рішень виконкому Дрогобицької міської ради Постанова КМУ від 12.07.2005 р. № 560 втратила чинність, вказані рішення, а, отже, і затверджені тарифи, не відповідають чинному законодавству.

2. При ознайомленні з документами в БУ-1, БУ-2, БУ-3 щодо формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій виявлено, що будинкові управи повністю ігнорували вимоги Постанови КМУ від 20.05.2009 р. № 529, а саме:

а) тарифи розраховувались фактично на основі нечинної Постанови КМУ № 560 від 12.07.2005 р.;

б) не проводились громадські слухання, на яких виконавці послуг доводили б розрахунки тарифів та їх перелік за кожним будинком до споживачів та узгоджували їх, як передбачено діючою Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 р.;

в) розрахунок тарифів не проводився побудинково залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг;

г) не проведено 100-відсоткового заключення договорів про надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій згідно Постанови КМУ № 529;

д) неналежно проведено роботу з суб’єктами підприємницької діяльності щодо заключення договорів про відшкодування витрат, пов’язаних з утриманням будинків і прибудинкових територій.

3. Слід зазначити, що відсутні нормативно-правові акти стосовно закріплення за будинками прибудинкової території, а це впливає на розрахунок тарифу з прибирання прибудинкової території, який складає значний відсоток в загальній вартості послуг.

4. В будинкових управах відсутні нормативно-технічні документи, які б підтверджували загальну площу території, на яку нараховується земельний податок. Неналежно впорядковується площа земель будинкових управ у результаті створення ОСББ.

5. Незадовільно ведеться облік наданих послуг мешканцям будинків, за які проводиться оплата.

6. Розрахунок вартості послуг не контролюється економічними службами Департаменту міського господарства, хоча згідно з Положенням про Департамент будинкові управи підзвітні та підконтрольні йому.

7. Виконавчими органами Дрогобицької міської ради ігнорується звернення громадян про впорядкування відносин з будинковими управами щодо надання послуг згідно вимог чинного законодавства (наприклад, звернення мешканців будинків № 15 на вулиці Володимира Великого, № 27 на вулиці Стрийській).

КОМІСІЯ ПРОПОНУЄ:

1. Відмінити рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 24.06.2009 р. № 167 і № 281 від 17.09.2009 р. про впровадження тарифів та їх затвердження на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для населення м.Дрогобича як такі, що не відповідають вимогам чинного законодавства.

2. Міському голові п.М.Гуку забезпечити безумовне виконання та дотримання вимог Постанови КМУ від 20.05.2009 р. № 529.

3. Міському голові п.М.Гуку дати об’єктивну оцінку правомірності дій посадових осіб Дрогобицької міської ради та підпорядкованих їй будинкових управ стосовно прийняття та виконання нормативно-правових актів щодо надання житлово-комунальних послуг мешканцям м.Дрогобича.

4. Результати проведення громадської експертизи, а також заходи щодо усунення виявлених порушень довести до відома громади м.Дрогобича.

ГОЛОВА ДМОГО “ДРОГОБИЦЬКА ГРОМАДА” Б.ЮЗЕФІВ

ЧЛЕН РАДИ ДМОГО “ДРОГОБИЦЬКА ГРОМАДА” А.ВАСІНА

Прокоментувати цей документ я попросив голову Дрогобицького міського об’єднання громадських організацій “Дрогобицька громада” Богдана Юзефіва.

– Згідно розпорядження міського голови, – каже він, – було створено комісію, яка мала би сприяти проведенню громадської експертизи з питань надання житлово-комунальних послуг. Очолював комісію заступник міського голови п.Бах, члени комісії – заступник директора департаменту п.Дякон і представник департаменту, юрист п.Лужецька, а також члени нашої громадської організації Юзефів і Васіна. Ми повинні були до 10 червня закінчити роботу і представити рекомендації п.Гуку. Були певні обставини, неузгодженості, і ми закінчили роботу 14 червня. Надали висновки і пропозиції. Станом на сьогоднішній день (інтерв’ю було дане 17 червня – А.В.) зворотньої реакції нема.

– В чому полягає суть Вашої позиції?

– Ми чітко визначили, що тарифи на житлово-комунальні послуги, які були затверджені відповідними рішеннями Дрогобицького виконавчого комітету, вважаються невідповідними до чинного законодавства. І мова не йде про суто формальні порушення. Доходило до того, що деякі представники будинкових управ могли за один день провести до двадцяти зборів – від Стрийської, 3 до Стрийської, 443. Це реально? І навіть у деяких протоколах є посилання на стару постанову, зокрема, № 560 Кабміну. Але головне, що розрахунок тарифів не проводився побудинково. Це найстрашніша ситуація. Коли подивитися розрахунки, то один дрогобичанин платить за другого дрогобичанина. ЖЕКи привели все до одного квадратного метра по підприємству і пізніше зробили собі розрахунок ніби побудинково. Але коли взяти розрахунки згідно діючої Постанови Кабміну № 529, то кожний будинок мав би окремо свій тариф. Коли ми зробили приблизні свої розрахунки, то тарифи по деяких будинках сьогодні на 30-40 відсотків завищені. А будинкові управи повинні були представити цей розрахунок, і тоді люди могли б, мабуть, визначити, що їх у деяких питаннях просто обдурюють.

– Які ще невідповідності з чинним законодавством вдалося виявити?

– Дві основні речі, які впливають на тариф, – це освітлення місць загального користування і прибудинкова територія. Коли почали розбиратися по прибудинковій території, ні за одним будинком у місті вона не закріплена. Як рахують і за що рахують прибирання у місті – ніхто не розуміє. За що ми платимо? Ось за освітлення, за прибудинкову територію, за нашими підрахунками, тарифи завищені по окремих будинках на 30-50 відсотків. Ніде не видно періодичності надання послуг, структури тарифів. У жодній будинковій управі не можна було визначити факту надання послуг.

– На що Ви сподіваєтесь у кінцевому результаті?

– Ми не те що сподіваємось, а можемо констатувати, що підняття тарифів відбулося зовсім незаконно. Дані рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради повинні бути відмінені. Має бути проведена робота з провадження тарифів на обслуговування будинків і прибудинкових територій – так, як передбачає на сьогодні діюча Постанова Кабінету Міністрів Україну. Всі тоді будуть знати свої правила гри: надавач послуг, споживач послуг. Всі будуть знати, хто за що відповідає і яка реальна оплата за ці послуги.

– А якщо Микола Гук не відмінить рішення?

– Якщо Микола Гук не відмінить рішення, ми змушені будемо звертатися в прокуратуру, адже це є порушення чинного законодавства.

– Але Ви свого часу вже зверталися в прокуратуру, що Микола Гук не дав відповіді на звернення “Дрогобицької громади”.

– Прокурор уже вніс протест по цьому питанню. Але, на жаль, на сьогоднішній день ми не проінформовані про рішення Дрогобицької міської ради щодо протесту, внесеного прокурором.

Анатолій ВЛАСЮК

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

Отже, можемо зробити певні висновки. Складається враження, що у Дрогобицькій міській раді свідомо йдуть на порушення чинного законодавства. Або Микола Гук підібрав слабких юристів, які без тями візують незаконні рішення виконкому, або це дійсно робиться свідомо, і мешканці Дрогобича переплачують за надані їм послуги чи взагалі платять за ті послуги, які їм не надані.

У цій ситуації Микола Гук повинен зробити серйозні висновки. У цивілізованих країнах людей, які в силу своїх професійних обов’язків просто зобов’язані дбати про дотримання чинного законодавства, звільняють з роботи за несумлінне, м’яко кажучи, ставлення до роботи, за яку їм платять гроші. Якщо цього не станеться, дрогобицька громада буде схильна вважати, що саме Микола Гук як міський голова за рахунок людей хоче розв’язати деякі господарські проблеми міста. Тоді “червону картку”, користуючись футбольною термінологією, слід показати самому мерові. Причому це мають зробити правоохоронні органи, не чекаючи наступних виборів.

З іншого боку, закрадається підозра, що якби не “Дрогобицька громада”, то прокуратура “не помітила” б порушення чинного законодавства в сфері тарифів на житлово-комунальні послуги. І тут, мабуть, справа не в непрофесіоналізмі прокурорів, а в чомусь іншому. Можливо, “Дрогобицькій громаді” слід зайнятися аналізом інших неправочинних актів, виданих Миколою Гуком? Але тоді навіщо у Дрогобичі прокуратура?

Хочемо нагадати прокуратурі, що, окрім усього іншого, Микола Гук не проводить звіти перед громадою, як це передбачено чинним законодавством. Нагадайте, будь ласка, Миколі Петровичу, аби він не порушував законів.

Leave a Reply