Дорожній податок закладуть у ціну пального

Податковий кодекс – автомобілістам

За матеріалами всеукраїнських видань, прийнятий новий Податковий кодекс скасовує звичне для автомобілістів поняття податку з власників транспортних засобів, який зараз сплачується під час проходження техогляду і скеровується на ремонт і утримання доріг. Тепер податок буде закладений у ціну пального.

За словами експертів, це цілком розумний крок. Все має бути справедливо. Хто більше їздить, той і більше платить за ремонт доріг. Така практика існує в багатьох країнах світу. За попередніми пронозами аналітиків, заплановане підвищення акцизного збору на пальне може призвести наступного року до подорожчання бензину на 50 коп. за літр (зростуть в ціні також дизпаливо і зріджений газ). Не важко підрахувати, що, наприклад, для власника «Ланоса», який за рік наїжджає до 10 тисяч кілометрів, нововведення обійдеться у 500 грн. щороку (при середній витраті 10 л бензину на 100 км пробігу). А до введення в дію Податкового кодексу власник «Ланоса» за свої 1500-1600 куб. см платив усього 75-102 грн. транспортного збору за рік.

Натомість власникам престижних іномарок з великим об’ємом двигуна обрахування транспортного збору за новими правилами навпаки дозволить зекономити. Так, при техогляді «Мерседеса» з двигуном у 5500 куб. см. його власник платив 2200 грн. транспортного податку. А з наступного року буде платити 750 грн. (при витраті бензину 15 л на 100 км і 10 тис. км пробігу на рік). Тобто, всіх автомобілістів вирівняли в правах. До того ж, тепер не буде пільг для певних категорій населення, які зараз існують при сплаті податку з власників транспортних засобів.

Очевидно, тим автомобілістам, які проходитимуть техогляд у 2011 році, все ж доведеться сплатити податок за попередній рік.

Звичний транспортний збір Податковий кодекс зберігає лише для нових і бувших у користуванні автомобілів, які реєструються в Україні вперше. Цей податок, який сплачується лише раз, називається збором за першу реєстрацію транспортного засобу і залежить від об’єму двигуна і віку машини. Чим потужніше і чим старіше авто, тим більше доведеться заплатити.

Ще одне нововведення стосується продажу автівок. За інформацією Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів, під час продажу автомобіля її власнику замість сьогоднішніх 15% податку доведеться заплатити лише 1% від оціночної вартості машини. Причому, незалежно від кількості проданих транспортних засобів за рік. А щоб вартість автомобілів штучно не занижували, введене правило: оцінка машини не може бути нижчою, ніж 25% вартості нового аналогічного авто в салоні.

Ярослав ГРИЦИК

Джерело: Галицька Зоря

Leave a Reply