На разі комунальники “відстрілялися”

Питанням номер один 5-ї сесії 6-о демократичного скликання у порядку денному було затвердження питання щодо Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Стебника на 2011 рік, про яке депутатському корпусу доповів заступник міського голови з питань економіки та інвестицій, керуючий справами виконкому Олег Веклюк.

До Програми включено виділення коштів на капітальний ремонт дороги по вул. Трускавецькій (передбачено 640 тисяч гривень з коштів місцевого бюджету), на придбання сміттєвоза – 58 тисяч гривень.

Під час сесії: "Не дамо комунальникам пропасти… створимо робочу групу, аби добити їх безглуздими перевірками…"

Щоправда, за умови, виділення субвенцій із державного бюджету згідно «Загальнодержавної програми реформування та розвитку ЖКГ на 2010-2014 р.р.».  Сюди ж входять і кошти, передбачені на реконструкцію системи електроживлення гуртожитків по вул. Симоненка, 21, 23, 24, 25 та С. Бендери, 3 (виготовлення проектної документації) у розмірі 20 тисяч гривень, і кошти на придбання сміттєвоза (58 тисяч гривень).

Ну що ж, час покаже, а громада проконтролює: куди, на що і скільки було затрачено коштів  щодо Програми соціально-економічного та культурного розвитку м. Стебника на 2011 рік? Головне, аби ці кошти були вчасно освоєні.

Про ситуацію щодо виконання міського бюджету на 2010-й рік доповідав сам міський голова Стебника Василь Пецюх. Під час доповіді основний акцент було поставлено на реконструкції зовнішнього освітлення вулиць, на який було затрачено близько 40-а тисяч гривень, та на капітальний ремонт житлового Фонду, на який використали 255,3 тисячі гривень. З «куцого» міського бюджету.

коли звітують керівники комунальних підприємств

Питання, яке стояло під номером три у порядку денному звучало так: „Про перспективи ДГ ХП «Полімінерал». Щоправда, доповідач, директор підприємства Микола Яковлєв в цей день перебував у відрядженні. То ж доповідь до кінця не вислухали. Взяли до уваги лише той факт, що на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 22.08. 2008 року № 367 про включення Стебницького державного гірничо-хімічного підприємства «Полімінерал» в перелік об’єктів, які підлягають продажу та наказу Фонду державного майна України від 24,03, 2008 р. № 344 прийняте рішення про приватизацію СДГХП «Полімінерал» шляхом продажу цілісного майнового комплексу на аукціоні. Однак після двох етапів приватизації цілісний майновий комплекс «Полімінерал» не був реалізований у зв’язку з відсутністю попиту.

Виходячи з ситуації, яка склалася, Стебницька міська рада запропонувала розподілити ДГХП «Полімінерал» на два окремі підприємства: перше з них утворити на базі рудника №1, провести його приватизацію з метою відновлення виробництва калійних добрив. Друге підприємство на базі рудника№2 залишити на державному фінансуванні. Для здійснення комплексу природоохоронних заходів. Що дасть можливість надати роботу значній кількості мешканців міста та збільшити доходи державного та місцевого бюджетів.

Пропозиція доволі приваблива. Але, що на це скаже Міністерство промислової політики та фонд держмайна? А депутати відмовилися спілкуватися з виконкомом на цю, доволі делікатну тему, оскільки не вправі вирішувати долю „Полімінералу” без участі Миколи Яковлєва навіть на сесії. Тим більше, що п. Микола також являється депутатом Стебницької міської ради.

Про роботу КП «Ринку«Прикарпаття» доповідала директор підприємства Любов Калапач.
– Прибуток підприємства формується з надходжень від орендної плати та послуг ринку. За 2010-й рік прибуток комунального підприємства «Ринок «Прикарпаття» становив 324,5 тисяч гривень. З них – 87,5 тисяч грн. надійшло в бюджет міста, – почала свою доповідь Любов Миколаївна.

А далі на «закуску» депутатському корпусу було надане – компетентне пояснення: «Якщо відслідкувати динаміку зросту ринкового збору – то це понад 100 відсотків більше, ніж у 2006 році (42,5 тис. грн.)».
Згідно прийнятого нового Податкового Кодексу України, з 1 січня 2011 року ринковий збір скасовано. Замість нього буде введено новий спеціальний збір, ставку якого встановлять місцеві ради. Рішенням сесії Стебницької міської ради було прийнято: керівникові ринку вжити усіх необхідних заходів щодо наповнення місцевого бюджету та підвищення рентабельності підприємства. А це несе за собою підняття тарифів на орендну плату та послуги ринку. Бо левову частку з прибутку ринку місцева влада має намір зобов’язати перерахувати в місцевий бюджет. Підприємцям таке нововведення, навряд, чи буде до снаги…

Не обійшлося й без критики. Депутат Стебницької міської ради Наталія Беднарчик зауважила, що на тротуарі біля ринку «процвітає» стихійна вулична торгівля. Здебільшого, молочними продуктами. Любов Миколаївна відзначила, що зауваження – цілком слушне. Але, не в її компетенції є відслідковування стихійної вуличної торгівлі. Цим повинні займатись правоохоронні органи.

Депутати звернули увагу на те, що більшість підприємців не сплачують фіксованого податку і зачиняються під час перевірок податкової інспекції.  Для того, аби ефективніше дбати про надходження коштів з прибутку ринку у місцевий бюджет пролунала пропозиція створити комісію, яка б контролювала діяльність підприємства. Любов Миколаївна зобов’язалась до 1 березня цього року подати фінансовий план розвитку ринку на 2011 рік, згідно якого депутати матимуть можливість відслідкувати: скільки відсотків можна буде відрахувати в бюджет міста.

Ряд депутатів поставили акцент на тому, що у багатьох підприємців реалізатори не є зареєстрованими, як наймана праця. Цікаво, а чи ті депутати, які ставили вищезгадане запитання директору ринку, оформили своїх найманих працівників офіційно?

Що приємно було відзначити, Любов Калапач покритикувала свою роботу у присутності влади. Вона зауважила, що ціни на молочні продукти, які ставлять підприємці на ринку – захмарні.
Раніше адміністрація ринку робила усе можливе, аби забрати продавців молочних продуктів з тротуару центральної частини міста. Їх навіть було звільнено від ринкового збору. Але я бачу, що вони деруть з людей в „три дорога”. У Дрогобичі ціни на молочні продукти – значно дешевші. То ж відтепер з ними панькатися ніхто не буде…

Наступною «жертвою» депутатських розбірок стало КП МВУЖКГ, яке на сьогоднішній день є збитковим. Станом на 1 січня цього року заборгованість перед працівниками підприємства становить 50 тисяч гривень, заборгованість по квартплаті – 336 тисяч гривень, борг перед пенсійним фондом на сьогодні складає 11 тисяч гривень. А ще маємо заборгованість щодо вивезення сміття, яке сягає понад 30 тисяч гривень. Такий звіт було подано директором КПМВУЖКГ Володимиром Вакуленком.

Але, зважаючи на те, що на даний час альтернативної заміни даного підприємства у сфері ЖКГ немає, розформовувати КПМВУЖКГ депутати не поспішають. Натомість, пропонують оптимізацію штату відповідно до обсягу виконаних робіт. Тому п. Вакуленка зобов’язали найближчим часом подати на погодження виконкому та депутатського корпусу штатний розпис підприємства. Пролунала думка скоротити майстра по благоустрою, який отримує заробітну платню у розмірі 1 тисячу 700 гривень. А толку, як зауважили депутати, з цієї посади ніякої, бо роботи від цієї людини не чути й не видно. Сам же п. Вакуленко, аби зекономити на витратах підприємства, запропонував об’єднати посаду обліковця абонентського відділу з бухгалтером абонвідділу і скоротити посаду механіка, який ремонтує машини.

Тут обурилися не лише депутати, але й виконком: як же так – єдину людину, яка запівдурно ремонтує на ладан дихаючі сміттєвози, скорочувати? А чому б таким самим „макаром” не скоротити посаду самого Вакуленка?

Взято до уваги й той факт, що підприємству чимало заборгували за вивіз сміття голови ОСББ (27 будинків) та приватні підприємці. Їхні борги перед КП МВУЖКГ становлять 24, 7 тисяч гривень. Боржником підприємства є і міська рада, як замовник виконаних робіт по благоустрою та прибиранні міста від сміття. За 2010-2011-і р.р. заборгованість міської ради лише по капітальному ремонту становить більше 32-х тисяч гривень. Борги тягнуться ще з минулої каденції. Тож, як бачимо, панове, палка має два кінці: підприємство заборгувало працівникам, а міська рада підприємству.

Аби розрубати гордіїв вузол влада вирішила: провести скорочення керівного складу підприємства (залишити тільки кваліфіковані кадри), а юриста залишити працювати, згідно укладеної з ним трудової угоди.
Ну що ж, подивимось на результати через три місяці. Саме в такий термін п. Вакуленко має прозвітувати перед владою щодо ефективності своєї роботи на підприємстві.

"І я пишу – про все потроху…"

Бігло розглядалися питання про внесення доповнень до переліку видів підприємницької діяльності та розмірів єдиного податку для фізичних осіб на території Стебника. Тут депутати здійняли справжній галас. Думки «вчених» розійшлися. Мабуть консенсусу з приводу даного питання буде досягнуто на наступному пленарному засіданні 5-ї сесії 6-о демократичного скликання Стебницької міської ради.

Вікторія ЛИШИК

Leave a Reply