Країна обсурду

Із заголовком цієї статті, думаю, погодяться більшість читачів, адже нас оточує стільки всього, що суперечить здоровому глузду, що часом хочеться сміятися і плакати водночас.

Не відстають, а може й ведуть перед у створенні абсурдних ситуацій працівники сфери обслуговування населення, особливо газопостачання. «ГЗ» уже неодноразово писала на цю тему, та сьогодні продовжимо розмову, зважаючи на нарікання і скарги наших краян.

http://hal_zoria.io.ua/img_su/large/0011/81/00118145_n1.jpgНе встигли споживачі послуг газопостачання натішитися зникненням у квитанціях-рахунках рядка «Рекомендований аванс», яким усім раз у раз настійливо рекомендували доплатити певну суму до того, за що сплачуємо за показами лічильника, як з’явилося ще одне ноу-хау газовиків. Тепер до показників лічильника (який, як і всі для цього створені прилади, сумлінно відраховує кубометри газу, використані абонентом) почали дописувати «у навантаження» щоразу ще 50-100 кубометрів.

Враховуючи немалу ціну одного кубометра газу, за ці приписані показники доведеться викласти значну суму. Тож чимало споживачів, уже маючи практику дій із «рекомендованим авансом», так само почали робити виправлення в квитанціях, сплачуючи за реально використаний газ, згідно з показами лічильника. Проте, як виявилося, викреслені споживачами приписані кубометри газу нікуди не зникають. Їх просто заносять у рядок під назвою «Борг», а до показників лічильника за новий місяць знову доплюсовують 50-100 кубометрів додатково. Дарма що надворі літо і газ для опалення помешкань практично не використовується. Ось і виникає уявна заборгованість.

На перший погляд, нібито нічого страшного, проте в квитанціях-рахунках з’явилися попередження (у деяких навіть підкреслені червоним кольором) про те, що ПАТ «Львівгаз» має право припиняти газопостачання абоненту у випадках несплати заборгованості за останній місяць.

Виходить так: споживач ще газом не користувався (що красномовно засвідчує лічильник!), зрозуміло, що за неотриману послугу ще не заплатив, а за це йому відключать газ. Де логіка, панове газовики?

І взагалі, навіщо ж тоді потрібні лічильники, якщо їхні покази до уваги не беруть, а цифри у рахунках з’являються невідомо звідки?

Цікаво, чи захотів би якийсь посадовець управління з експлуатації газового господарства, щоразу купуючи в магазині один буханець хліба, платити наперед за ще один буханець, але не отримувати його? Питання, здається, риторичне.

Чимало нарікань доводиться чути від мешканців сільської місцевості. Там є чимало будинків, де люди не живуть постійно, а лише періодично навідуються до батьківських хат. Або ж мешкає у будиночку самотня бабця, яка для економії ще й дровами палить. І всім їм із легкої руки газовиків щедро дописують по 100 додаткових кубометрів газу. І йдуть та їдуть люди у «газову контору» до Дрогобича та Меденич і стоять у черзі, і доводять свою правоту. А через певний час знову зустрічаються з тією ж проблемою. Від скарг в органи місцевої влади користі мало, оскільки ПАТ «Львівгаз» – фірма приватна. Ось вам і захист прав споживачів.

Цікаво, що обліковці-контролери, завдання яких фіксувати покази лічильників, у розмові з абонентами запевняють, що подають у «контору» реальні цифри, зафіксовані приладами обліку, а приписуванням займаються вже там, в офісі, як тепер модно говорити.

Спілкуючись із людьми, неодноразово чув від них таку версію: припискою показників газовики займаються для того, щоб абонент перевищив річну норму споживання (добре відомі 2500 куб.м; 6000 куб.м і т.д.) і з наступного року потрапив до іншої категорії, а отже платив вже за вищими тарифами.

Дехто вважає, що таким чином підприємство намагається перекрити збитки від втрат газу. Та що би там не було, хочеться запитати: коли нарешті здоровий глузд візьме гору і всі ці газові поневіряння закінчаться? Чомусь переконаний, що мешканці західноєвропейських країн цієї публікації просто не зрозуміли би. Бо там такі речі неможливі.

Ярослав ГРИЦИК

Leave a Reply