Чому я не голосував 5 січня за прийняття бюджету ?

Відповідні місцеві бюджети органи місцевого самоврядування самостійно розробляють, затверджують і виконують, згідно з Законом «Про місцеве самоврядування в Україні» та законом про бюджетну систему.


http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRW_ibQ3lPhBuoAGGe7nQ9uTKQ9dubc2j1rWe4UB2WfY0566xb3PNPiNqY5UwСамостійність місцевих бюджетів гарантується власними та закріпленими за ними на стабільній основі загальнодержавними заходами, а також правом самостійно визначати напрямки використання коштів місцевих бюджетів відповідно до закону ( ч. 4 ст. 61 ЗУ « Про місцеве самоврядування в Україні).

Втручання державних органів у процес складання, затвердження, виконання місцевих бюджетів не допускається, за винятком випадків, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування ( 25 ст. 61 цього закону ) та іншими.
За логікою та чинним порядком проект Закону України про Державний бюджет України щорічно до Верховної ради України має подаватись ще у вересні місяці, отже міська рада мала б, ще у жовтні приступити до розробки міського бюджету, цей проект мав широко обговорюватись депутатським корпусом, громадськістю, в ЗМІ.

Насправді Державний бюджет України, без обговорення Верховної Ради України прийняла 29 грудня минулого року ( місцеві бюджети приймалися у термін 15 днів).

Тільки у другій половині дня, 5 січня обласна рада мала приймати бюджет області. Рішення обласної сесії з цього питання повинно і нас цікавити. Які пріоритети на цей рік визначаються ? Які об’єкти в Дрогобичі будуть фінансуватись, обласним бюджетом, а на які необхідне наше співфінансування? Яким категоріям соціально-незахищеним громадянам і в якому розмірі надаватисмуться пільги, тощо.

Зрештою, ми мали б проявити субординацію, витримку, чи повагу до влади області.

Тож, 3 січня виконком кулуарно приймає рішення ( без одностайного схвалення), а вже 5 січня з ранку депутати голосують за прийняття бюджету з усіма додатками видаткової частини ( 5-проти, 2-утрим.).

Такий поспішний «одобрямс» навіть у часи застою не виправдовувався.

Депутати, члени Комітету опору диктатурі 4 січня, напередодні сесійного засідання обговорили ситуацію пов’язану з поспішним прийняттям бюджету.

Оскільки депутати отримали матеріали тільки у другій половині дня 4 січня ( у відповідності до регламенту за 3 дні), жодна із депутатських комісій (крім бюджетної) його не розглядала було прийнято рішення:

1. Рекомендувати міському голові розпочати сесію 10-11 січня.
2. 5 січня провести розгляд бюджету у комісіях.
3. У разі, якщо сесія розпочне свою сесію зробити перерву і у режимі роботи комісій обговорити всі питання, які викликають сумніви, або прийняти бюджет в загальних цифрах не деталізуючи за статтями видатків. А деталізацію провести після обговорення в комісіях.

На жаль так не сталося. Прийняли бюджет в якому закріплені доходи ( цифра кабінету міністрів України) в тому числі податок з доходів фізичних осіб завищений на 11 мільйонів, видатки на апарат управління ради збільшений в 1,5 рази або на 5 мільйонів, видатки на бібліотечний фонд зменшили коли Львівська обласна рада прийняла програму якою збільшила фінансування районних народних домів, бібліотек і рекомендує місцевим бюджетам передбачити збільшення коштів. Вже на цій сесії виконавчий апарат було збільшено на 4 одиниці, що не відповідає жодним запевненням міського голови, щодо скорочення кількості чиновників.

Моє звернення до міського голови:

1. Чому не звертаєтесь до Кабінету Міністрів України, щоб деклароване відновлення і зміцнення інституту місцевого самоврядування було реально матеріально і фінансово забезпечено? Адже за структурою видатків бюджет не тільки не передбачає фінансування делегованих повноважень ( освіта, охорона здоров’я,) але й змушений спрямувати практично весь ресурс на фінансування виключно захищених статей (зарплата, енергоносії) та галузей соціального характеру. Інших кошів вистачить ( беручи до уваги збільшення зарплати, зростання цін на енергоносії, зростання соціальних з виплат) на 8-9 місяців?

2. Чому у держбюджеті не передбачено коштів на виконання угоди щодо регіонального розвитку Львівської області між Кабінетом Міністрів України та Львівською обласною радою ( яку же у 2009р. підписала Ю. Тимошенко і здійснювалось фінансування). До речі, цією угодою для Дрогобича і Стебника передбачені нові робочі місця відремонтовані дороги, очищені стічні стоки, збережені об’єкти історично-культурної спадщини. Передбачено навіть до 2013 р. з метою запобігання виникненню загроз техногенних землетрусів сейсмічну станцію?!

3. Чому розпорошуєте копійки на всі садочки, а не спрямовуємо на відкриття бо дай би ще одного садочка?

4. Яка доля нашого стадіону і чи буде ще державне фінансування?

5. Чому з метою збільшення надходжень плати за землю до міського бюджету, не ефективно працюєте з боржниками?

6. Як думає влада міста впливати на власників 158 підприємств, які внаслідок неритмічної роботи підприємств зменшили сплату податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 4,2 мільйона гривень? А ці кошти можна б було спрямувати на покращення харчування у дошкільних, шкільних лікарняних установах чи відкрити соціальну аптеку.

І ще багато, що хотілося сказати О. Радзієвському, але на-жаль, він не хотів цього чути, може почитає або йому перекажуть.

Р.S. Щоправда депутати ще спромоглися встановити у 2012 р. надбавки:

– За високі досягнення у праці – 50% посадового укладу;
– Премію, в межах коштів передбачених на преміювання – 50% посадового укладу посадовцям О. Радзієвському, О. Коростильову, Т. Метику, Є. Шильнику.

Депутат міської ради,
голова фракції Батьківщина М. Ваврин

Leave a Reply