Вартість робіт, які виконує «Онур», значно завищена, – будівельник

Doroha Asfalt

Турецька фірма «Онур» значно дорожче ремонтує львівські дороги, аніж могли би це зробити українські компанії.
Таку думку 6 грудня на брифінгу «Львівські дороги: ремонт чи «закопування грошей?» висловив віце-президент Асоціації будівельних підприємств Львівщини Володимир Креховецький.

Щодо фірми «Онур», яка є генпідрядником із ремонту вулиць у Львові, віце-президент Асоціації будівельних підприємств Львівщини зауважив таке: «Варто поставити лише одне питання: чи є фірма «Онур» на сьогодні генеральним підрядником хоча б в якомусь селі в Євросоюзі? Чи поважатимуть хоч одного міського бургомістра європейського міста, якщо у нього генпідрядником буде турецька компанія, а ті люди, які його обирали, залишаються без роботи в абсолютно неконкурентних можливостях?».

Стосовно робіт, які виконує турецька фірма «Онур», Володимир Креховецький зауважив: їхня вартість – значно завищена, порівняно з роботами, які виконують українські компанії. «І це питання правоохоронних органів», – каже експерт.

До прикладу, з його слів, тендер на ремонт вулиці Городоцької (в районі вокзалу) у 18 млн грн виграла львівська дорожня організація, однак вона відремонтувала її за 14 млн грн. «Тобто, заощадила для бюджету 4 млн грн. Я впевнений, що якби дорогу ремонтувала фірма «Онур» – їм би не вистачило і 18 млн грн», – підкреслив Креховецький.

Натомість в. о. начальника управління капітального будівництва ЛМР Ігор Фалюта зауважив, що це є неправильне твердження.

«Проекти розробляють українські проектні інститути. І ці проекти проходять і погодження, і затвердження експертизи в нас. Тобто, ми не йдемо за міжнародними нормами, а користуємося українськими будівельними нормами і правилами. Фірма чи турецька, чи іспанська, чи львівська отримує на тендер один і той самий обсяг робіт і показує свою вартість – таким чином ми визначаємо перевагу, хто має право на отримання того чи іншого підряду. Стосовно вулиці Городоцької, як зауважив пан Креховецький, тендер виграли на 18 млн грн, провели на 14 млн грн. Об’єм роботи, який планувався по Привокзальній площі, ще вимагав заміни дорожнього покриття вулиці Чернівецької до вокзалу. Цього ми не встигали зробити, бо роботи саме по Привокзальній площі були закінчені 30 червня – у переддень початку «Євро» у Львові. Тому пояснюю, чому вийшло дешевше», – розповів він.

Ігор Фалюта підкреслив: «На кожний дорожній об’єкт управління капітального будівництва ЛМР проводило тендерні закупівлі і оголошення проходило через міжнародні торги. З іноземних компаній були і іспанська, і турецька, і наші українські компанії. Але перевагу ми надали турецькій компанії як такій, яка декларувала і наявні обігові кошти, і техніку, якій у Львові рівної не було.

Нагадаємо, як наголосив Володимир Креховецький, у Львові під час підготовки до «Євро-2012» зробили чимало. Але менше та менш якісно, аніж в інших українських містах, які приймали Євро. Навіть в Одесі, яка була лише претендентом на проведення чемпіонату, зроблено набагато більше. Одна з причин такої невідповідності – в некваліфікованій роботі команди мера Львова.
Джерело: ЗІК

Від редакції:

11 липня 2001 року міський голова Дрогобича провів прес-конференцію. Олексій Радзієвський розповів, що нарешті завершилися тендерні процедури з визначення виконавців ремонту доріг. На ці роботи планується використати понад 28 млн.грн. із держбюджету, а також до 18 млн.грн. із обласного та 4,5 млн.грн. із міського бюджетів.
Турецька компанія «Онур», яка веде будівництво магістралей міжнародного значення, виграла тендер на ремонт доріг у Дрогобичі – основного маршруту Євро-2012 до стадіону «Галичина». Це частина вулиці Стрийської, вулиці Млинарська, Війтівська Гора, частина вул. Трускавецької. Про це писала Галицька Зоря.
Портал «Наші гроші» повідомляє що за результатами тендерів 13-15 липня державні установи Львівської області уклали низку угод на ремонт вулиць районних центрів Львівської області. Про це повідомляється в «Віснику державних закупівель». В «Онур конструкціон інтернейшнл» Служба автомобільних доріг у Львівській області замовила ремонт вулиць Трускавецька та Стрийська в м. Дрогобич за 28,90 млн грн.
Отже, за декілька днів, від прес-конференції до укладання угод різко зросли вартості робіт, – за суму яка передбачувалась на ремонт чотирьох вулиць Дрогобича, відремонтовано всього дві.
Може в Україні різко зросли ціни та вартості будівельно- монтажних робіт?
Відповідь шукаємо на сайті комітету статистики -вартість будівельно- монтажних робіт на транспортних спорудах у третьому кварталі 2011 року зросла на 0,7% до попереднього кварталу. Отже, на вартість ремонту доріг у Дрогобичі вплинула не інфляція, а інший чинник. Чи це корумпованість влади? Відповідь підказали самі працівники “Онуру”, про це пише видання “Інформатор”: “Турецькі робітники виявилися багатомовними та відвертими парубками. «Ми й раді б усі дороги вам відремонтувати, але ваша влада в нас такі “відкати”бере, що ледь у кошторис вкладаємося», – сказав чорнявий робітник. Істина глаголить устами іноземця? Ось куди поділися «зайві» мільйони на дорогу?”. Висновки за вами.

  1. землянинземлянин12-07-2012

    А звідкіля та влада-може з марсу? Та ні, то вихідці з-поміж нас, просто ну дуже голодні і злодійкуваті, маю надію що 2013рік стане для них мечем господнім, бо так вже красти-треба і совість мати!

  2. ЗНАЙОМИЙЗНАЙОМИЙ12-08-2012

    говорять що КОРОСТИЛЬОВ ВЖЕ ПІВ МІСТА ЗАПРИВАХВАТИЗУВАВ І ДАЛІ МАЛО МАЛО МАЛО ЦЕ ХВОРОБА ЯКАСЬ ЧИ ЩО А МОЖЕ СПІШИТЬ ТАК ЖИТИ

Leave a Reply