Як не оплачувати послуги ЖКГ

Oplata Komunalnyh Posluh

На комунальних послугах можна заощадити, або зовсім не платити, і при цьому уникнути штрафних санкцій
Плата за відсутність

Споживач має право не платити за житлово-комунальні послуги у випадку його тимчасової відсутності у квартирі. Тобто, за відпустки або тривалого відрядження, споживачі мають право не оплачувати послуги ЖКГ, яке закріплене в ст. 20 закону «Про житлово-комунальні послуги».

Однак для того, щоб вимагати проведення перерахунку від комунальних служб, необхідно надати документальне підтвердження відсутності мешканців. Для цього необхідно перед від’їздом письмово повідомити ЖЕК. У заяві потрібно вказати терміни, протягом яких мешканці будинку не будуть споживати комунальні послуги. Якщо попередити жилконтору про від’їзд заздалегідь не вдалося, то споживач має право звернутися із заявою про необхідність проведення перерахунку протягом календарного місяця. У цьому випадку, ЖЕКу також буде потрібно документальне підтвердження: квитки, відрядні листи. Заяву бажано зареєструвати в двох примірниках, аби один з них залишити собі.

На чому можна заощадити?

Істотно заощадити на квартирній платі можна, виписавши тих, хто фактично не живе в квартирі. Кожна з таких «мертвих душ» щомісяця обходиться в кілька десятків гривень. Крім того, чим менше мешканців у квартирі, тим простіше отримати субсидію на компенсацію частини квартплати державою. Розраховувати на неї можуть лише ті, у кого рахунки за комунальні послуги перевищують 15% сукупного доходу сім’ї.

У разі, якщо хтось із членів сім’ї тимчасово не живе по місцю реєстрації, щоб заощадити, не обов’язково виписувати такого мешканця. Досить, надати в ЖЕК довідку з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, перебування у місцях позбавлення волі. Після цього людину, яка тимчасово не проживає за конкретною адресою не будуть враховувати при нарахуванні квартплати.

Рахуємо літри

Якщо поставити лічильники на воду, можна економити від 200 грн на рік. Адже вимірювальні прилади позбавлять вас від необхідності платити за неекономних сусідів і втрати в загальних мережах, які сягають близько 50%. Альтернативою індивідуальному лічильнику може стати загальнобудинковий. У цьому випадку вартість води розподіляють серед всіх мешканців у залежності від площі квартир або кількості проживаючих. Це менш економний варіант, але в будь-якому випадку платити доведеться менше. Адже на практиці навіть сім’я з трьох осіб не завжди витрачає за місяць ту норму, яка вирахувана чиновниками на одну людину і закладена в тариф.

А можна не платити?

Споживач не повинен оплачувати неякісні послуги, або платити за період коли вони або надавалися не в повному обсязі, або взагалі не надавалися. Тобто, якщо в квартирі холодно або з гарячого крану тече холодна вода, можна або взагалі не платити, або потребувати перерахунок.

Коли послуга вважається якісною?
Опалювальний сезон повинен розпочинатися, коли середня температура на вулиці протягом трьох діб не перевищує 8 C, рішення про його початок приймають місцеві органи самоврядування. Причому теплопостачання повинно бути безперебійним протягом всього опалювального сезону.

Температура повітря в житлових приміщеннях повинна становити +18 C (у кутовій кімнаті +20 C). Тобто на оплату впливає не те, наскільки теплі батареї, а наскільки тепло в приміщенні. І якщо температура нижче вказаної норми – споживач може вимагати зниження плати на 5% за кожен градус відхилення від 18 C до 12 C в житлових приміщеннях (з 20 C до 14 C – в кутових кімнатах). Якщо ж температура впаде нижче 12-14 C відповідно, споживач має повне право взагалі не платити. Нагадаємо, коридор, ванна і кухня жилими приміщеннями не є. Проте є одне «але». Якість послуги централізованого опалення повинна відповідати нормативній температурі повітря при дотриманні двох умов: споживач повинен утеплити свою квартиру – заклеїти вікна, або наприклад, замінити старі вікна і двері на склопакети, а балансоутримувач будинку – застосувати заходи з утеплення місць загального користування будинку, наприклад, під’їздів . Якщо одна або обидві умови не виконуються, на перерахунок розраховувати вже не доведеться. Якщо опалювальний сезон розпочався із запізненням більш ніж на три дні, місячний тариф за тепло знижується на 3,3% за кожен «нетопленій» день. Тобто доба при холодних батареях попросту не оплачуються.

Температура гарячої води в крані має бути не нижче +50°С і не вище +7°С. Якщо температура води через дві хвилини після відкриття гарячого крану не вище 45-49°С – оплата зменшується на 10% на весь час відхилення від норми; не вище 40-44°С – оплата зменшується на 30% на весь час відхилення від норми; нижче 40°С – за воду платимо як за холодну. Температуру можна виміряти звичайним ртутним або спиртовим термометром: просто підставити під струмінь води склянку і опустити в нього градусник. Для цього потрібно запросити представника ЖЕКу і скласти акт-претензію, у якому вказати терміни і види порушень. Пам’ятайте, що комунальник повинен з’явитися у вас не пізніше 2 робочих днів після виклику. А протягом 5 днів після складання акту вам зобов’язані зробити перерахунок або письмово обгрунтувати відмову.

Якщо ЖЕК відмовив вам або його представник так і не прийшов, акт-претензія вважається дійсною, якщо її підписали як мінімум два сусіди. Озброївшись цим документом, можна скаржитися в райадміністрацію або міське управління захисту прав споживачів. Якщо і це не допомогло, необхідно звертатися до суду.

“Джерело: Україна Комунальна”

  1. людиналюдина03-15-2013

    Відніс заяву до суду із підписами жителів будинку. які відмовляються платити за новими тарифами аргументуючи відсутністю договорів чи будь-яких документів, які б вказували на причини росту цін. Так і працівники суду і сам посадовець відмовилися прийняти заяву, мотивуючи відсутністю складу злочину. На мить відчув себе десь у київському суді на слуханні справи по Луценку або Тимошенко- та ж зверхність і безкарність.

  2. пенсіонеркапенсіонерка03-16-2013

    Така стихія обрушилася на місто а комунальників катма кажуть що боси вже десь святкують день комунальника. Гади.

Leave a Reply