Послідовниця Остапа Бендера в Трускавці

Bender

«Шановні пані та панове! Вас можуть обікрасти! Будьте уважні! Будьте пильні!». Оголошення такого змісту актуальні не тільки в маршрутках, трамваях чи метро. Обікрасти чи обшахрувати можуть будь-де – в магазині, на вулиці, в банку чи навіть у державній установі. Але сьогодні хочеться розповісти про те, як можуть обікрасти в оздоровниці. Мова не йде про дрібного злодюжку, який поцупить цінну річ у відпочивальника – ні-ні-ні, такого злодія просто зобов’язана знайти служба охорони, яка діє практично в кожному санаторії. Мова йде про крадіжки більшого масштабу, які здійснюють аферисти та аферистки, які втираються в довір`я власникам та керівникам оздоровчих закладів.

Про те, що ця тема є актуальна і досить важлива, свідчить факт, що в кожному санаторії намагаються по-своєму боротися з крадіжками. Але легко викрити злодійкувату натуру кухонного працівника чи покоївки, зате надзвичайно складно зловити на гарячому особу, котра втерлася в довір`я керівника і має доступ практично до всіх баз санаторію, до матеріальних ресурсів, до інформаційних систем. Така особа використовує своє службове становище з метою наживи – причому часто оздоровниці завдаються збитки, які одразу й не порахуєш.

Уявімо собі, що з Києва, Ялти, Дніпропетровська чи будь-якого іншого міста до Трускавця чи Східниці приїжджає якась жіночка (чи чоловік) бальзаківського віку (в принципі, вік і стать жодного значення не мають) і представляється як супер-спеціаліст у всіх питаннях, які так хвилюють керівництво санаторію – питання продажі путівок, особливо у низькі сезони, питання збільшення потоку багатих клієнтів, питання промоції санаторію, питання підняття статусу оздоровниці і т.д. і т.п. Звичайно, що будь-який керівник може доповнити цей перелік своїми пунктами, але від цього суть не міняється. Отже, давайте назвемо цього афериста «мудаком». Або ні, краще за замовчуванням надамо цьому аферисту жіночу стать і тоді похідне прізвисько від «мудак» хай буде «мудаківська» (нехай не образиться ніхто, хто має реально саме таке прізвище, перепрошуємо, якщо такі є в Україні).

Отже, приїжджає така «мудаківська» і починає сипати дуже розумними фразами, показувати таблиці та діаграми, яких можна безліч знайти в Інтернеті, починає хвалитися своїми зв’язками та досягненнями, знаючи, що ніхто цієї інформації аж так детально перевіряти не буде. А вартувало б, бо найчастіше виявляється, що аферистка «мудаківська» є не ким іншим, як недовченою вискочкою, людиною низької кваліфікації, особою, котра поміняла вже не одне місце роботи, бо або її натуру вчасно розкусили, або сама втікала, щоб не бути покараною за махінації. В такої «мудаківської» одне прохання до власника чи керівника оздоровчого (відпочинкового чи розважального) закладу – дайте мені можливість проявити себе і ваші прибутки почнуть зростати як не в арифметичній, то в геометричній прогресії, наповнюваність зросте, всі проблеми будуть подолані.

Оскільки навіть старші люди все ще хочуть вірити у чарівника з чарівною паличкою, то такий кредит довіри цій «мудаківській» дається. І що? – скажете ви. Ніби нічого – санаторій живе своїм буденним життям, особливих успіхів не видно, зате відбуваються такі зміни, які мають на меті показати незамінимість афериста, цієї ракової пухлини, котра проникла до санаторію. «Мудаківська» починає «відкривати очі» керівнику санаторію, які нечесні та дурні всі навколо нього, як не розуміють його підлеглі, як недооцінюють його мудрість та всі інші якості. Всі, хто може становити для такої «мудаківської» якусь перепону на шляху досягнення мети, поступово усуваються під різними приводами. Паралельно щупальця аферистки проникають у святая святих – в інформаційні бази, які стають предметом маніпуляцій і дають можливість розпочати перші кроки для отримання неправомірної вигоди.

Найперше «мудаківська» копіює клієнтські бази та продає їх конкурентам. Хіба це можна довести? – запитаєте ви. Дійсно, не зловив за руку – не кажи «злодій». Але як інакше пояснити той факт, що на електронні адреси, які в якості контактів залишає відпочивальник одного санаторію, починають масово приходити пропозиції відпочинку в іншому, відомості про акції, переваги, словом, інформація, яка має на меті переконати клієнта «зрадити» заклад, який він обирав для відпочинку раніше.

Але і це ще не все. В самому санаторії, куди «мудаківській» вдається проникнути, розпочинаються проблеми з обліком, звітністю, починають «підвисати» комп`ютери, програми, починаються непорозуміння між різними відділами, які до того працювали як єдине ціле. Чому так? – запитаєте ви. А тому, що для видимості робити «мудаківська» починає активний пошук недоліків у всіх сферах життєдіяльності оздоровниці, ініціює кадрові чистки та призначення на вакантні посади своїх спільників. Щоб виправдати власну бездіяльність у справі розвитку оздоровниці, «мудаківська» «переводить стрілки» на інших, а щоб приховати свої злочинні дії саботажництва та свідомого завдання шкоди, аферистка вносить щораз нові пропозиції, які мають на меті «покращення наповнюваності» і їм подібні. Звичайно ж, ці пропозиції ґрунтуються на додаткових видатках, які повинні йти з каси санаторію до кишені аферистки та її спільників у цьому злочинному бізнесі. Для прикладу, закупівля нових комп`ютерних програм у фірм, до яких вона має відношення, безкоштовний відпочинок для її друзів взамін за нібито промоцію та рекламу, купівля товарів та послуг нижчої якості за ту ж ціну, що раніше, або тієї ж якості, але за значно вищою ціною (мотивується це статусністю, потребою збільшення видатків для підвищення реноме санаторію). І цей перелік можна продовжувати.

Дохід санаторію починає падати не в останню чергу завдяки тому, що процес бронювання стає повністю підконтрольний аферистці. Як знаємо, забронювати номер можна онлайн через сайт санаторію, через безпосереднє бронювання на рецепції санаторію (телефоном) чи через туристичні фірми (по телефону чи онлайн). Такий широкий вибір можливості попередньо забронювати номер стає джерелом зловживань та махінацій аферистів. Особи, які телефонують до санаторію з метою забронювати номер, оформляються як клієнти турфірм. Звичайно, це стосується не всіх санаторіїв, але в деяких «мудаківські» чинять саме так. Різниця ж відповідно йде в кишеню «мудаківської». Діє і схема «в санаторії немає вільних місць», коли клієнту відмовляють у прямому бронюванні, скеровуючи його до фірми-посередника. Тоді на одному клієнті санаторій може втратити від 10 до 20% прибутку. Про інші схеми обману «мудаківськими» власників санаторію розповідатимемо в наступних публікаціях.

Звичайно, що є ряд способів захистити бізнес від таких аферистів, для прикладу: електронні ключі, система відеоспостереження, планові та позапланові перевірки, нові комп`ютерні програми, які дозволяють власникам бачити і чути все, що діється в службах бронювання, на рецепціях, або й у кабінетах підлеглих. Але винахідливість аферистів не має меж, тим більше, що готельний, курортний та розважально-відпочинковий бізнес є надприбутковими. Часто використовуючи різноманітні психологічні методи впливу (в тому числі навіювання), аферистка перетворює керівника санаторію в своєрідного глухонімого чи сліпого, який вже не бачить на свої очі і не чує на власні вуха, а сприймає все, що відбувається в підпорядкованому йому закладі так, як це йому навіює «мудаківська».

Аферисти діють за принципом неблагородних розбійників: забрати в багатих і розділити між собою. Звичайно, що аферист чи аферистка можуть діяти в одиночку, але найчастіше за однією «мудаківською» стоїть ціла група шахраїв. «Трускавецький вісник» проводить власне розслідування і мусимо сповістити, що сигнал небезпеки у оздоровчих закладах Трускавця горить давно: аферисти у нашому місті-курорті діють. До речі, не лише у Трускавці – таких аферистів, гадаємо, запросто можна знайти в санаторіях інших курортів Львівщини та України в цілому – від Києва до Мукачева, від Ялти до чарівного Полісся. Як то кажуть, від Сяну до Дону, від Женеви до Карпат треба остерігатися тих, хто подає себе як неперевершений фахівець у всьому.

Дії аферистів можуть значно відрізнятися між собою у різних оздоровницях. Гнучкість, вміння виходити сухим води, власні гріхи перекласти на плечі інших, а чужі заслуги приписати собі – ось характерні риси «мудаківських».

Насамкінець зазначимо, що не маємо на меті отримання якоїсь матеріальної чи іншої винагороди від керівників оздоровниць, яким стане в нагоді ця стаття. Сподіваємося, що після її прочитання у декого з них відкриються очі і вони гнатимуть геть від себе тих, хто не тільки обкрадає їх, але й хто не дає жити та працювати нормальним людям у колективах санаторіїв. А «Трускавецький вісник» свою роботу зі збору інформації задля захисту інтересів курортних закладів Трускавця та простих працівників оздоровниць вестиме і надалі.

Володимир Ключак

Примітка. Збірний образ типажу стервозної «мудаківської» взято з розповідей працівників як мінімум кількох трускавецьких санаторіїв. Поза нашою увагою залишаються такі властивості «мудаківських» як хамство, зневага до інших людей та української мови, втягування чесних людей у злочинні схеми за допомогою залякувань, підкупу чи шантажу, інші моменти. Сподіваємося, що матеріали з описами діянь «мудаківських» появлятимуться тепер на «Трускавецькому віснику» періодично. Свої зауваження до статті та реальні історії зустрічей з «мудаківськими» просимо надсилати на особисту скриньку автора anda_panda@ukr.net

Leave a Reply