Становлення реального самоврядування Дрогобича на конституційних засадах -3

Image001

Продовження. Частина перша – тут. Частина друга – тут.

Відповідність діяльності депутатів Дрогобицької міської ради положенням Закону України “Про статус депутатів місцевої ради”

image020

В реальному житті крім волі територіальної громади міста на прийняття рішень депутатом мають вплив багато чинників, зокрема- вплив міського голови, як безпосереднього керівника на підлеглого, так і через керівників комунальних та бюджетних структур, особисті інтереси та інтереси родини, користь, і т.п. Партійні осередки, а саме вони згідно чинного законодавства є ініціаторами виборчого процесу, не враховують цей аспект при формуванні списку кандидатур на вибори. Як результат, влада використовуючи можливості впливу, формує депутатську більшість, яка приймає рішення на користь влади, а не громади.

Чи керуються інтересами держави і громади в Дрогобицькій міські раді? В місті існує потужній конфлікт територіальної громади з міським головою та виконавчими структурами міської ради. Про це, зокрема, свідчить наявність посилених “Беркутом” нарядів міліції перед будинком міської ради під час сесійних засідань, протестні акції та інші прояви громадської непокори в місті.

Для того щоб зрозуміти, чому депутати стали на бік влади, а не громади, проаналізуємо помилки, допущені у процесі висунення та голосування на місцевих виборах у Дрогобичі.

Депутати потенційно залежні від влади

Зміна депутатом пріоритетів від орієнтації на громаду, на провладну позицію є проблемою вже на етапі висунення кандидатів. Тому що не аналізується виборцями і нехтується політиками залежність майбутнього депутата від виконавчої влади або інтересів, а не виборців. В нашому місті до таких, умовно залежних від влади кандидатів, можна віднести 18 осіб, які стали депутатами міської ради ( табл.7)

image021
рис.5 Відсоток потенційно провладних депутатів у міській раді на момент виборів.

Кожен третій депутат, обраний у 2010 році має відношення до виконавчої влади, як керівник або підлеглий. До таких осіб у влади буде завжди спокуса застосувати різні форми і методи впливу. Як показують голосування в міській раді із резонансних питань, жоден з прямих підлеглих міського голови або працівників виконавчих органів не голосують врозріз із позицією міського голови.

Додатково до групи потенційно провладних депутатів (табл.7) можна віднести депутатів, на яких може здійснюватись опосередкований вплив владою. Цих депутатів через їх керівників установ і організацій можуть схиляти до провладного голосування в сесійній залі. Такий вплив може здійснюватись не постійно, а як виняток, у важливих для керівництва міста питаннях. До таких депутатів можна віднести Олега Лешка, Ігоря Розлуцького, Миколу Рупняка – з педуніверситету, Богдана Звіра – з механіко-технологічного коледжу.

Табл. 7 Депутати, які на момент виборів працювали в органах влади та бюджетних установах міської ради.

№ п/п

Прізвище

Партія

Посада

1

Недбальський Богдан Петрович

Батьківщина

Будинкова управа №2, директор

2

Пукало Роман Михайлович

Батьківщина

Стебницька міська лікарня, головний лікар

3

Ямелинець Ігор Петрович

Наша Україна

Стебницька міська лікарня, завідувач  відділення

4

Сушко Петро Ярославович

Пора

Відділ освіти  міської ради, начальник відділу

5

Шеремета Михайло Михайлович

Пора

школа №9, директор

6

Кулина Володимир Романович

Пора

Дрогобицька міська лікарня №1, лікар-хірург

7

Панькевич Лариса Іванівна

Сильна Україна

Дрогобицька спеціалізована школа І-ІІ ст. №2, директор

8

Красногурський Богдан Миронович

Сильна Україна

Дрогобицька міська лікарня, завідуючий відділенням

9

Хом’як Ігор Миколайович

Сильна Україна

Управління комунальних ресурсів, начальник

10

Янів Андрій Євстахійович

Сильна Україна

Управління комунальних ресурсів, начальник

11

Пудлик Ігор Павлович

УДАР

Фінансове управління, начальник

12

Суда Петро Станіславович

УДАР

Перший заступник міського голови

13

Пристай Богдан Романович

УНА

Заступник міського голови з гуманітарних питань

14

Шагала Роман Миколайович

УНДС

КП “Дрогобичводоканал”, начальник

15

Николаїшин Богдан Никифорович

Фронт Змін

Начальник відділу ведення держаного реєстру виборців

16

Шевкенич Андрій Іванович

Фронт Змін

Начальник відділу охорони здоров’я

17

Росоха Ростислав Васильович

Фронт Змін

Начальник відділу економіки

18

Росоха Юрій Васильович

Фронт Змін

Міська лікарня №5, завідувач  відділення

19

Возняк Володимир Христофорович

Сильна Україна

Стебницька школа №18, вчитель фізики

До провладного табору можна віднести депутатів, які для себе або своєї рідні отримали посади у самоврядуванні та комунальних підприємствах (табл.8). Перехід на нове місце роботи після виборів з великою впевненістю можна пов’язати з політичною корупцією.

Табл. 8 Депутати та їх рідні, які після виборів отримали посади в органах самоврядування та комунальних структурах

Прізвище

Партія

Працевлаштовано

1

Ільницький Іван Миколайович

Захисників Вітчизни

в керівництво КП “Дрогобицький ринок

2

Яцків Юрій Орестович

Фронт Змін

в КП “Інститут міста”

3

Карлова Лариса Володимирівна

Фронт Змін

в управління освіти

4

Лепкий Іван Іванович

Захисників Вітчизни

директором департаменту міського господарства

5

Лужецький Михайло Петрович

Батьківщина

Директором КП “Інститут міста”

6

Федак Степан Володимирович

Партія Регіонів

на посаду в департамент міського господарства

7

Недбальський Богдан Петрович

Батьківщина

начальник ЖЕО

8

Янів Андрій Євстахійович

Сильна Україна

посаду в департаменті міського господарства

9

Николаїшин Богдан Никифорович

Фронт Змін

працевлаштував дружину у виконавчі органи влади

10

Муль Роман Миколайович

Християнсько-Демократичний Союз

рідний брат став членом виконавчого комітету

11

Метик Тарас Михайлович

Конгрес Українських Націоналістів

секретар ради

В Дрогобичі існує комунальна установа «Інститут міста». Унікальністю цієї установи є те, що створена вона після виборів, фінансується з бюджету і в її штаті, крім сумісника-бухгалтера, виключно -депутати міської ради.

26 березня цього року депутати-працівники цієї установи успішно прозвітували перед собою та іншими депутатами на сесії міської ради про роботу. В такій системі територіальній громаді відводиться роль пасивного спостерігача.
image022Постійні комісії міської ради

Формування провладної більшості із залежних депутатів у міській раді одразу після виборів дало змогу міському голові розставити на ключові посади в раді, відданих йому людей.

1. Постійна комісія ради з питань бюджету, планування, фінансів, цінової політики та інвестицій — голова Орест Скірко ;

2. Постійна комісія ради з питань охорони здоров’я, екології, довкілля, праці та соціального захисту населення — голова Богдан Красногурський ;

3. Постійна комісія ради з питань депутатської етики, правопорядку, прав людини та розвитку громади та контролю за дотриманням Регламенту — голова Богдан Николаїшин ;

4. Постійна комісія ради з питань оренди, приватизації, комунального майна, промисловості, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, малого та середнього бізнесу — голова Андрій Шевкенич ;

5. Постійна комісія ради з питань регулювання земельних відносин — голова Роман Пукало ;

6. Постійна комісія ради з питань освіти, культури, молодіжної політики, сім’ї, спорту, туризму, інформації та організації “Євро – 2012” – голова — Лариса Карлова ;

7. Постійна комісія ради з питань житлово-комунального господарства, будівництва, архітектури, транспорту та зв’язку – голова Галина Дівчур .

Голови постійних комісій ради формують і організовують розгляд питань на своїх засіданнях та виносять результати розгляду на сесію міської ради, формують думку депутатського корпусу з тих чи інших питань сесійного засідання шляхом оприлюднення пропозицій комісії щодо прийняття рішень. Позиція голови комісії, як правило, має вирішальне значення для визначення позиції комісії загалом. Чи керуються голови комісій інтересами територіальної громади чи вказівками влади можна побачити з голосування. Для цього треба бути присутнім на пленарному засіданні міської ради і мати змогу поглядом охопити зал під час підрахунку голосів. Практично це зробити неможливо.

Якщо проаналізувати склад постійних комісій то можна прийти до висновку, що ключові комісії, такі як бюджетна, земельна, оренди та приватизації комунального майна не тільки очолюються провладними депутатами, а й мають тверду більшість, що дає змогу оперувати роботою комісій в інтересах влади.

В постійній комісії ради з питань бюджету, планування, фінансів, цінової політики та інвестицій до провладних можна віднести шість депутатів з дев’яти.

В постійній комісії ради з питань оренди, приватизації, комунального майна, промисловості, торгівлі, громадського харчування,побутового обслуговування, малого та середнього бізнесу — провладних п’ять депутатів з дев’яти.

В постійній комісії ради з питань регулювання земельних відносин шість з дев’яти депутатів можна віднести до провладних.
image023Отримання депутатами матеріальних благ дрогобицької громади

Чинне законодавство дозволяє депутатам отримувати матеріальні блага територіальної громади. Вони мають абсолютно такі самі рівні права на отримання земельних ділянок, приватизацію та оренду майна і інші блага, як будь який інший мешканець міста або громадянин України. Якщо б депутати реалізовували свої права на міські ресурси на рівні всіх інших громадян і не зловживали своїм становищем, то логічно зробити висновок, що відсоток, який становлять депутати від числа виборців (а це юридично дієздатні мешканці міста) мав би пропорційно спостерігатись у рішеннях міської ради про розподіл міських ресурсів і благ.

П’ятдесят депутатів складають сім сотих відсотка дрогобицької громади, наділеної виборчим правом, або співвідношення депутатів до громади – 1 до 1300 осіб.

Депутати логічно стверджують, що вони мають такі самі права, як і решта мешканців міста, і можуть отримувати блага на рівні зі всіма. Це твердження означає, що і мешканці Дрогобича мають такі самі права, як і депутати.

Якщо так було насправді, і депутати не використовували би своє становище у власних інтересах, то напевно пропорція один депутат до тисяча триста мешканців зберігалась би і в усіх рішеннях міської ради та виконкому щодо розподілу міських ресурсів.

Від 2010 року земельні ділянки під садівництво в Дрогобичі оформляють або вже отримали 205 осіб, з них депутати міської ради та їх рідня складають 8 осіб. Відсоток депутатських земельних ділянок до решти складає чотири відсотки, що перевищує загальноміську пропорцію у 57 разів.

З них троє депутатів- Дівчур, Розлуцький, Пудлик вже встигли змінити цільове призначення ділянок з садівницьва під будівництво. Рекордсменом за часом зміни цільового призначення є пані Дівчур – голова постійної комісії, яка, отримавши земельну ділянку під садівництво у власність 30 вересня 2011 року, вже 2 грудня отримала згоду міської ради на перепрофілювання земельної ділянки під забудову. У решти депутатів цей процес зайняв близько восьми місяців.

27 червня 2013 року міська рада рішенням за № 1067 змінює цільове призначення з садівництва під забудову одразу тридцяти чотирьом заявникам, які і року не побували садоводами.

Таке рішення викликає ряд запитань до народних обранців:

1. Наскільки депутати серйозно вивчили потребу в садових ділянках осіб, як можемо припустити, не мали жодного наміру займатися садівництвом?

2. Чи дослідили депутати, виділяючи земельні ділянки іногороднім, їх можливості реально займатись садівництвом в Дрогобичі?

3. Рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки з садівництва на будівництво суперечить Положенню “Про порядок виділення громадянам земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва”, затвердженого міською радою 29 травня 2012 року “ Чому земельна комісія (голова Роман Пукало) та міська рада йде такі порушення власних рішень?

Слід відмітити, що пунктом 5.2 даного Положення громадянам заборонено бути присутніми при розгляді їх заяв. Засідання комісії здійснюється в закритому режимі.

image027
Далі буде.

  1. С-рС-р09-23-2013

    Щойно прочитав.що помер тимофій Хащівський- послідовний борець із чиновниками ратуші а найбільший противник радзіка.Світла память йому.

Leave a Reply