Щодо перевиконання дохідної частини міського бюджету м. Дрогобича за 11 місяців 2015 року (з матеріалів наступної сесії)

Ratusha

Міський бюджет м. Дрогобича на 2015 рік сформовано з урахуванням змін внесених до Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, побудованих на принципах децентралізації фінансів та зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування, з урахуванням завдань, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, схваленою постановою Верховної Ради України від 11.12.2014 № 26-VIII, Закону України “Про Державний бюджет України на 2015 рік”.

При прогнозуванні дохідної частини міського бюджету на 2015 рік було враховано статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2012-2014 рр.

За 11 місяців 2015 року до міського бюджету м. Дрогобича надійшло всього доходів загального фонду в сумі 371784,7тис. грн. (в т.ч. офіційних трансфертів 264631,5 тис. грн.), при уточненому плані 365684,6 тис. грн., що становить 101,7 відсотка або більше на 6100,1 тис. грн. та спеціального фонду надійшло 15385,4 тис. грн. (в т.ч. офіційних трансфертів 3450,1 тис. грн., власних надходжень бюджетних установ 9134,5 тис. грн.), при уточненому плані 13338,8 тис. грн.( в т.ч. офіційних трансфертів 3987,9 тис. грн., власних надходжень бюджетних установ 6684,4 тис. грн.), що становить 115,3 відсотка або більше на 2046,6тис.грн. за рахунок перевиконання власних надходжень бюджетних установ .

За січень – листопад 2015 року до міського бюджету м. Дрогобича надійшло податків та зборів загального фонду в сумі 107153,2 тис. грн. при уточненому плані 99001,5 тис. грн., що становить 108,2 відсотки або більше на 8151,7 тис. грн.
За 11 місяців поточного року перевиконання планових завдань пройшло майже по всіх податках і зборах: податку на доходи фізичних осіб на 4715,7 тис. грн.(виконання становить 109,7 відсотка), податку на прибуток підприємств комунальної власності 8,0 тис. грн. (103,4 відсотка), акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 1942,2 тис. грн. (113,7 відсотки), податку на майно на 218,7 тис. грн. (101,2 відсотка), єдиного податку на 465,7 тис. грн.( 103,5 відсотка),екологічного податку на 1,1 тис. грн. (102,0 відсотка), плати за надання адміністративних послуг на 350,4 тис. грн. (117,1 відсотка), плати за оренду майна комунальної власності на 7,0 тис. грн. (101,7 відсотка).

Порівнюючи з надходженнями відповідного періоду минулого року (у співставних умовах) доходи збільшилися на 31586,9 тис. грн. або 41,8 відсотка (факт 11 міс. 2015 року 107153,2 тис. грн., факт 11 міс. 2014 року 75566,3 тис. грн.) за рахунок: введення нових податків – акцизного податку 16165,2 тис. грн., державного мита, яке поступало в державний бюджет 2343,7 тис. грн., плати за надання адміністративних послуг 2387,7 тис. грн., податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки 812,9 тис. грн.; а також збільшення податку на доходи фізичних осіб (в перерахунку на діючий процент відрахувань 60) 8677,6 тис.грн., земельного податку та орендної плати 2026,6 тис.гривень.

По спеціальному фонду в цілому план за 11 місяців поточного року виконано на 127,7 відсотка або більше на 2586,0 тис. грн. (уточнений план 9350,8 тис. грн., факт 11936,8 тис. грн.). До уточненого річного плану виконання становить 119,0 відсотків (враховуючи власні надходження бюджетних установ). Виконання плану по надходженнях до спеціального фонду пройшло по всіх податках і зборах. Тому, враховуючи рішення попередніх сесій та прийнятих Програм вважаємо доцільним кошти перевиконання дохідної частини міського бюджету скерувати відповідно додатку.
Слід зазначити, що відповідно до внесених до Бюджетного кодексу України змін, видатки на охорону здоров’я та частково на установи освіти проводяться за рахунок медичної та освітньої субвенцій. Проте, розгалужена мережа бюджетних установ міста, колишнього обласного центру, а це 21 заклад освіти та 10 установ охорони здоров’я, які у поточному році утримуються за рахунок субвенцій, не дає можливості привести видатки на їх утримання до обсягу субвенцій доведених бюджету м. Дрогобича.

Важливо підкреслити, що розподіл медичної субвенції проводиться на підставі формули, яка враховує лише чисельність наявного населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці, та не враховує кількість пролікованих хворих з інших міст. Відшкодування витрат за лікування іногородніх хворих проводиться на підставі заключених угод, проте на місцях не виконується ст. 93 Бюджетного кодексу України щодо передачі міжбюджетних трансфертів. Так, у 2015 році очікувані видатки на лікування таких хворих складуть бл. 22,0 млн.грн., а сума переданих коштів складає лише 5,05 млн.грн.

Розподіл освітньої субвенції проводиться на учня загальноосвітнього закладу, незважаючи на те, що видатки на учнів спеціалізованих шкіл, ліцеїв та гімназій (яких у м.м. Дрогобичі та Стебнику 5 установ) є значно вищими, ніж видатки на учня звичайної школи.

Передбачені бюджету м. Дрогобича на 2015 рік освітня та медична субвенції не враховували зростання інфляційних процесів у державі, що призводять до значного збільшення розміру індексації працівників, росту тарифів на енергоносії, цін на медикаменти та продукти харчування. Це призвело до необхідності збільшення за рахунок власних доходів міського бюджету видатків загального фонду на установи, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції на 6067,2 тис.грн. Закладам охорони здоров`я додатково скеровано 10724,1 тис.грн. Кошти стабілізаційної дотації (4675,0 тис.грн.) були в повному обсязі скеровані на установи освіти (2351,4 тис.грн.) та охорони здоров’я (2353,6 тис.грн.). Проте, це на дало можливості проводити виплату індексацію працівникам зазначених установ у поточному році.

Тому, вважаємо доцільним кошти перевиконання дохідної частини міського бюджету скерувати виключно на захищені статті видатків установ, які фінансуються з міського бюджету та, враховуючи невиплату індексації працівникам освіти у поточному році виділити кошти на одноразову виплату грошової винагороди за сумлінну працю педагогічним працівникам загальноосвітніх шкіл та вечірньої школи, які фінансуються за рахунок освітньої субвенції.

Начальник фінуправління О.Савран

Leave a Reply