Громадська організація має працювати як бізнес

Mihnova

Тренінг на тему «Мистецтво спілкування з владою: комунікація, власний бренд та ефективні інструменти» відбувся у Дрогобичі в четвер, 24 березня. Провела тренінг Наталія Міхнова зі Львова, а організував захід Моніторинговий комітет з раннього попередження корупції – програмна ініціатива ГО «Товариство «Юрій Дрогобич», яка діє за сприяння Міжнародного фонду «Відродження».

Богдан Юзефів, голова ГО «Дрогобицька громада» та голова Моніторингового комітету з раннього попередження корупції перед початком тренінгу пояснює мету його проведення:

– Депутати сприймають нашу діяльність як вторгнення на їхню територію. Окремі з них до громадських ініціатив, та і взагалі до діяльності громадських організацій ставляться або з недовірою, або скептично, або ж вважають таку діяльність замовною. Це не так, тому ми очікуємо від цього тренінгу шляхів покращення комунікації громадськості з владою, хочемо навчити молодь механізмів, як ефективно з владою співпрацювати і яким чином змусити її дослухатися до громадськості.

Про те, що дійсно, влада часто ігнорує громадські організації і причини цього явища детально розповіла тренер Наталія Міхнова. Вона – професійний журналіст, PR-технолог (12 років досвіду), керівник прес-служби Львівської міської ради, прес-секретар міського голови (2006-2009 рр.), керівник ГО “Самопоміч” (2011-2013 рр.), провела три виборчі кампанії (2006, 2010, 2015 рр.).

Як зазначила Наталія Міхнова, побувала вона в шкурі і громадськості (працювала в ГО «Самопоміч», коли ця громадська організація була в жорсткій опозиції до мера Львова Любомира Буняка, а згодом до в.о. міського голови Львова), і влади (після приходу до влади у Львові Андрія Садового була очільником прес-служби), і комунікатора між владою та громадськістю – журналіста (працювала на радіостанції Люкс-FM та в ТРК «Люкс», а також була редактором газети).

Однією з причин ігнорування владою громадських організацій є те, що ГО не працюють над своїм іміджем. Аналогічно не задумуються над творенням власного іміджу і громадські діячі. Часто ГО нагадує клуб за інтересами, каже Наталія Міхнова. Щоб досягти успіху, ГО має працювати як бізнесова структура. Тобто, мати чітко визначені цілі та завдання, власну прес-службу, структурні відділи (може нагадувати «тіньову» міську раду), проводити прийоми громадян тощо. Заходи, ініціативи, кампанії громадської організації мають проводитися на відповідному рівні, професійно.

– В Українському Католицькому Університеті є бізнес-школа, яка готує підприємців, – наводить приклад турботи про бренд тренер Наталія Міхнова. – Їхній бренд-бук оранжевий, тож на заходах і ручки, і папки оранжевого кольору. Навіть вази, в яких стоять квіти – оранжеві. До речі, і квіти того ж кольору…

Чотирьохгодинний тренінг з перервою на каву став справжнім подарунком для представників громадських організацій Дрогобича та регіону. Участь в тренінгу взяли представники ГО «Всеукраїнська організація дослідників освіти» (голова Світлана Щудло, завідувач кафедрою правознавства Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка), ГО «Агенція розвитку курорту Східниця» (голова Олег Дорош), і вже традиційно громадські організації «Дрогобицька громада» та «Дрогобицький майдан». Також зацікавилися тренінгом студенти з педагогічного університету та медичного училища, голови ОСББ, представники партії «Самопоміч», юристи, бібліотекарі, приватні підприємці, працівники Дрогобицької міської ради.

В ході заняття було висвітлено і питання про захист результатів роботи Моніторингового комітету, лобіювання результатів моніторингу в органах влади та оскарження в правоохоронних органах і судах, було розглянуто конкретні ситуації та опрацювання методології взаємодії з владою та правосуддям.

– Тренінг був надзвичайно цікавим, оскільки те, про що говорила пані Наталія, вона випробувала на власному життєвому досвіді, – ділиться враженнями громадська активістка з Дрогобича Галина Коцюба.

– Для тих громадських активістів, хто з тих чи інших причин не змогли побувати на тренінгу Наталії Міхнової, ми оприлюднимо презентацію в мережі Інтернет, – обіцяють в Моніторинговому комітеті з раннього попередження корупції, який діє за підтримки МФ «Відродження». – Гадаємо, що ці конкретні напрацювання PR-технолога зі Львова допоможуть нашим громадським організаціям переосмислити свою роль, місію, завдання і почати діяти ефективніше, діяти не заради самого процесу, а на конкретний результат.

Володимир Ключак

Leave a Reply